Felanmälan
Här kan du som bor i ett hus som förvaltas av Granath förvaltning göra en felanmälan.
Fyll i samtliga uppgifter i formuläret nedan, vi ringer upp er och bekräftar hur och när vi tänker åtgärda din felanmälan.
Här kan du som bor i ett hus som förvaltas av Granath förvaltning göra en felanmälan.
Fyll i samtliga uppgifter i formuläret nedan, vi ringer upp er och bekräftar hur och när vi tänker åtgärda din felanmälan.
Drottninggatan 38
252 21 Helsingborg
Tel: 0709-29 67 85
peter@h31.se
Finansieras av Europeiska unionen
Felanmälan vardagar mellan kl 09.30-10:00
Tel 0709-29 67 85
E-post: peter@h31.se
Jourtid 17:00-08:00 vardagar samt helger och röda dagar.
Används endast om fara för egendom föreligger och skadan/problemet inte kan vänta till ordinarie tider 07:00-16:00.
Husensjö VVS: 0738-564 107
Vi kan begära att cookies ställs in på din enhet. Vi använder cookies för att meddela oss när du besöker våra webbplatser, hur du interagerar med oss, för att berika din användarupplevelse och att anpassa ditt förhållande till vår webbplats.
Klicka på de olika rubrikerna för att få reda på mer. Du kan också ändra några av dina inställningar. Observera att blockering av vissa typer av cookies kan påverka din erfarenhet på våra webbplatser och de tjänster vi kan erbjuda.
Dessa cookies är absolut nödvändiga för att ge dig tjänster som är tillgängliga via vår webbplats och att använda några av dess funktioner.
Eftersom dessa cookies är absolut nödvändiga för att leverera webbplatsen, kan du inte vägra dem utan att påverka hur vår webbplats fungerar. Du kan blockera eller ta bort dem genom att ändra dina webbläsarinställningar och tvinga att blockera alla cookies på den här webbplatsen.
Dessa kakor samlar in information som används antingen i samlad form för att hjälpa oss att förstå hur vår webbplats används eller hur effektiv våra marknadsföringskampanjer är eller för att hjälpa oss att anpassa vår hemsida och ansökan till dig för att förbättra din upplevelse.
Om du inte vill att vi spårar din visist på vår webbplats kan du inaktivera spårning i din webbläsare här:
Vi använder också olika externa tjänster som Google Webfonts, Google Maps och externa videoförsäljare. Eftersom dessa leverantörer kan hämta personuppgifter som din IP-adress tillåter vi dig att blockera dem här. Tänk på att detta kan kraftigt minska vår webbplatss funktionalitet och utseende. Ändringar träder i kraft när du laddar om sidan.
Google Webfont-inställningar:
Google Kartinställningar:
Vimeo och Youtube videoinrättningar:
Granath Förvaltning AB är personuppgiftsansvarig
Vi värnar om våra hyresgästers och bostadssökandes integritet och eftersträvar en hög nivå i vårat dataskydd. I vår dataskyddspolicy framgår vilka uppgifter som lagras samt hyresgästens
rättigheter.
Varför samlar vi in och registrerar personuppgifter?
•För att kunna fullfölja hyresavtalet.
•För att vi har ett berättigat intresse.
•Vi samlar in uppgifter för hyresgäster och bostadssökande.
Vilka uppgifter registrerar vi?
•För hyresgäster: namn, personnummer, adress, lägenhetsnummer, antal familjemedlemmar, telefonnummer, mailadress, inkomst, arbetsgivare, ärenden, betalningar, betalningsförsummelser samt störningsärenden.
•För bostadssökande: namn, personnummer, adress, antal familjemedlemmar, inkomst samt arbetsgivare.
•Före hyresavtals tecknande erhåller vi: kreditupplysning, anställningsavtal samt lönebesked.
•Inga uppgifter om så kallad känslig information registreras.
Hur länge sparar vi uppgifter?
•För hyresgäster sparar vi uppgifter i två år efter avtalets utgång och fullgjorda förpliktelser.
•Uppgifter inför avtalstecknandet förstörs omedelbart och registreras inte.
•Störningsärenden raderas efter 2 år.
•Uppgifter om bostadssökande sparas så länge den sökande är aktiv, det vill säga
loggar in minst var tredje månad på ”Mina sidor”. Om den sökande är inaktiv i 100 dagar blir den sökandes konto inaktivt och sex månader därefter raderas samtliga uppgifter om den sökande.
Uppgifter till tredje man.
För att kunna föra effektiva register kan vi samarbeta med tredje man som i relevanta fall också kan föra ovannämnda uppgifter. Vi har genom avtal säkerställt hanteringen av sådan registrering.
Ansvar för dig som finns i våra register
För att vi ska kunna ha uppdaterade register är det viktigt att du kontaktar oss om det sker förändringar i dina uppgifter du lämnat till oss, till exempel om du byter mailadress, telefonnummer eller bostadsadress.
Rättigheter för dig som finns i våra register
•Du har rätt till utdrag ur våra register.
•Du har rätt att få dina uppgifter raderade.
•Du har rätt till dataportalitet.
Kontaktperson
Om du har frågor ber vi dig kontakta Ann-Mari Nilsson på mailto:annmari@h31.se alternativt 042-21 77 40.